Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ζωούλα Κυριάκου
Χορός: συρτός
Πορεία:
Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός περιγράφει:
Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός περιγράφει:
- Υποδέχτηκα τα παιδιά φορώντας την παραδοσιακή κυπριακή στολή. Ζήτησα να διατυπώσουν τις υποθέσεις τους για το ντύσιμό μου τη συγκεκριμένη μέρα.
- Σχηματίσαμε ένα μεγάλο κύκλο. Μετρήσαμε όλοι μαζί μέχρι τον αριθμό 3.
- Τότε πρότεινα να μετρήσουμε με ένα διαφορετικό τρόπο. Μετά από τον αριθμό 1 αφήναμε μεγαλύτερη διάρκεια, σαν παύση. Το 2 και το 3 τα λέγαμε με πιο γρήγορο ρυθμό. Έτσι, ακούστηκε για πρώτη φορά ο ρυθμός του χορού. Το επαναλάβαμε ακόμα μερικές φορές.
- Χτυπήσαμε παλαμάκια το ρυθμό αυτό 2 – 3 φορές.
- Κινηθήκαμε επί τόπου με το ρυθμό αυτό.
- Περπατήσαμε στον κύκλο 5 – 6 φορές, ακολουθώντας το ρυθμό αυτό.
- Πρότεινα να καθίσουν να ξεκουραστούν. Ζήτησα τότε να μου αναφέρουν κατεχόμενα χωριά. Περίμενα να μου αναφέρουν και το χωριό Λύση. Αν δεν το έβρισκαν, τους βοηθούσα με υποβοηθητικές ερωτήσεις να το βρουν.
- Αμέσως μετά γινόταν αναφορά στο συγκρότημα ΣΥ.ΚΑ.ΛΥ. (Συγκρότημα Καλλιτεχνών Λύσης) και στον ερμηνευτή Χριστοφή Τζιρτζιπή. Τους πρότεινα να χορέψουμε ένα από τα τραγούδια του, το τραγούδι «Κλαίω γρουσή μου».
- Ξανά στον κύκλο για χορό με μουσική πια.
- Επειτα, χαλάσαμε τον κύκλο, αραίωσαν και τους άφησα να κινηθούν με βάση το ρυθμό, ατομικά. Έδειξα στα αγόρια να έχουν μια στάση «λεβέντικη» και «μάγκικη». Έδειξα και στα κορίτσια να βάζουν στη μέση τα χέρια και να βάζουν «νάζι» και «χάρη» στο χορό τους.
- Στις μεγαλύτερες τάξεις, Δ΄, Ε΄ και Στ΄, δείξαμε ακόμα μια φιγούρα: σταύρωμα του δεξιού ποδιού πάνω στο αριστερό και αντίστροφα για να γίνει η κίνηση δεξιά - αριστερά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου